Monday 8 October 2012

REZEKI ZIZAN & ERTI PERSAHABATAN

Alhamdulillah...how overjoyed is everyone that our bro Zizan Razak won? To all those who are still wondering why he won...I have one question for you: "Which planet do you live on?" Hahaha. Here goes the current list of Top 10 local movies:

1. Adnan Sempit 
2. Bohsia: Jalan Kembali 
3. Mael Lambong 
4. Hantu Gengster
5. Jangan Pandang-pandang 

Out of these 5 movies, hasn't anyone noticed that Zizan is in 3 of them? And I think that Hantu Kapcai will make into the Top 5 or at least Top 10 soon. Okay so this morning I fell down a flight of stairs and almost turned into Hantu Cikgu...haha...now my language modes are all mixed up and I have to switch to BM now. Jangan marah haa...hehe.



Alhamdulillah dan tahniah atas kejayaan Zizan. Filem Zizan selalu dapat sambutan sebab orang sayang Zizan dan berusaha pergi ke panggung untuk tengok Zizan (antaranya teman dan Cik Ain kusayang..haha). Hebat macam mana pun sesebuah filem, kalau takde penyebabnya maka takde orang nak bersusah payah pergi ke panggung, baik download ke apa kat rumah. Faktor lainnya, mungkin ada filem yang terlampau bagus sampai orang terpanggil nak pegi tengok, atau ada jugak orang yang jenis memang suka tengok wayang, atau sekadar ikut awek. Tapi berapa ramailah golongan macam tu? Pada teman la, yang utama itu adalah faktor kasih sayang dan mahukan artis yang kita sayang berjaya maka berusahalah kita ke panggung dan ada kes tengok sampai 4-5 kali (siapalah agaknya).

Samalah kesnya dengan bab undi-mengundi ni. Ada yang kata ni semua penipuan lah, konspirasilah dan macam-macam lagi. Yang heran tu ada makhluk yang kata, mana ada orang nak keluar duit undi Zizan? Yelah kalau mike tu kedekut/jimat-cermat dan tak minat dia, memang la mike tak faham. Tapi mana mike tahu takde orang sms untuk Zizan, mike ada banci semua rakyat kat Malaysia ni ke? Hahaha. Teman tak kisah sebenarnya dengan pendapat orang ni...tapi teman pun ada pendapat jadi nak cakap le jugak.. ;)

Rezeki itu datang dari Allah dan tak perlulah kita persoalkan. Yang teman respek tentang Zizan ni, sebenarnya dia dah lama dalam industri. Dan teman tengok takdelah rezeki dia datang bergolek-golek pada kelajuan 120km/j. Jenuh la jugak dia menunggu nak menang-menang ni. Masuk Raja Lawak no 2, Maharaja Lawak pun no2 walaupun ramai orang konfiden Zizan/Jozan mesti juara. Tapi Allah has His own plan for us...takde manusia yang dapat mengatur sesuatu melainkan Allah yang menentukan. Dan berkat kesabaran, sekarang dia dapat rasa kedudukan No1 tu bermula dengan Super Spontan. Masa dia menang kan, bukan dia je nangis, teman pun nangis, siap nyorok bawah bantal nanti kena gelak dengan adik...haha

Disebalik kisah Zizan ni, teman suka bebenor sebab Zizan's Twitter Family ni penuh kasih sayang. Masa Ain ada problem ada je akak-akak dan adik-adik yang pujuk. Takpelah kalau Zizan tak join, kesian dia dah le makin kurus je teman tengok, nanti juling/rabun pulak asek nengok tweet kita...ahaha...yang penting kita sekeluarga. Kepada adik-adik, akak nak cakap, sabarlah korang kalau hidup ni agak mencabar pada usia korang ni. Baru kerja, umur pun muda memang agak sengsara lah kadang-kadang, lain la kalau kita anak jutawan. Tapi takpe, Sabar Sajalah kata kumpulan Firdaus (featuring Zizan..penting tu). Tengoklah macam brader kita tu, berakit-rakit dahulu sekarang naik Evo10, walaupun akak ni naik MyVi je tapi okaylah ahahah. Akak pun pernah melaluinya tapi Allah selalu bagi bantuan dari orang-orang yang baik hati...rezeki tu bukan duit je tau...kasih sayang dan sokongan tu pada akak, rezeki paling besar Allah bagi :) sentimental la pulak petang-petang ni...haha

Akhir skali cer korang hayati kata-kata brader kesayangan kita ni. Dia tak belajar tinggi pun tapi kata-kata dia tu kadang-kadang lagi mendalam dari ceramah orang-orang besor. Dan yang pastinya dia tak pernah sombong (teman tak paham la orang-orang sombong ni): 

“Saya tertanya-tanya di manakah letaknya pesona seorang Hero pada diri saya? 
Saya tidak punya rupa yang kacak seperti kebanyakan pelakon yang bertubuh sasa dan tinggi seperti Aaron Aziz, jadi saya tidak tahu apa yang membuatkan peminat nampak saya layak untuk menang kategori ini. 

“Mungkin Aaron tidak mempunyai hidung resdung seperti saya! (berseloroh). 
Apapun saya mengucapkan terima kasih yang tidak terhingga buat semua peminat yang tidak jemu mengundi saya. Tanpa mereka saya tidak mungkin berada di sini hari ini. 

“Mungkin apa yang saya peroleh malam ini adalah hasil daripada kerja yang ikhlas. Saya juga berharap, kemenangan ini merangsang lebih ramai pelakon komedi untuk lebih ke depan selain membakar semangat saya untuk terus membantu memajukan industri seni tempatan,” katanya. 


9 comments:

  1. Oohh.. i think i am the first person comment dis.. n nak cmpur BM jgak la.. hahaha.. aida suke sgt bce tang ZizanFamily tu.. yess.. thanx akak atas sgala nsihat tu, akan kmi sbg adik2x dlm family mncuba sbaik mngkin utk maju dan jaya kan dri n mngikut jejak langkah abg kita ni ( bkn jdik juara k..haha).. xtaw nak gmbar kn mcm mna prasaan ni pnya siblings mcm u alss.. happy xtkate.. thank GOD sbb prtemukan kita d sana (twitter), n thank to abg jgk sbb sy kte rapat mcm nie kn.. BTW, i'm proud to be fans n adik to u alls !! & congrate to our pride n love abg ZIZAN !!!! merapu je adik ni kn.. hehehe.. <3<3

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe best tau ada siblings merata malaysia...nnt pegi jalan-jalan bole pergi makan free yahu..(ada ke org nak belanja...ahem...teman suka laksa johor) ;)

      Delete
    2. best.. hehehe.. nk mkn laksa johor ? meh dtg tmpt aida.. ngeh3x.. :D aida suka mkn nasik kerabu.. :p

      Delete
  2. Happy sepanjang ain kenal akk.
    Akk mmg terlalu baiklah utk ain.
    Ain pun syg semua kwn2 kita didlm "Zizan Twitter Family"

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq lah kpd bro Zizan yg menemukan kita...walaupun dia tak tau apa2 tp besor jasa dia. Kiranya org yg minat Zizan DENGAN IKHLAS ni smua baik-baiklah, sehati sejiwa seiring sejalan dah mcm lagu Hail Amir pulak hehehe

      Delete
    2. <3 <3 <3 :) Saya pun rasa mcm tu~saya yang jauh di seberang laut ni pun dapat rasa all the love dari kawan2 smua :D "ikhlas" is the word... :D :D kalau Zizan tau kisah sebenar macamana kita boleh jadi rapat macam ni kan, tentu dia pun happy ^_^

      Delete
    3. yeah !! hidup ZIZAN FAMILY !! hahaha.. proud to be us like abg proud to be zizan razak.. hehehe.. :p

      Delete
  3. HIDup ZIZAN TWITTER FAMILY..yeah...luv zizan luv jozan luv u all =)

    ReplyDelete
  4. oooo yes..sy pun nangis waktu tengok final SS tu dulu..sweet sgt~

    ReplyDelete