Sunday 4 November 2012

JANGAN BERSEDIH YE DIK..

SALAM semua....tersentuh pulak membaca artikel Harian Metro yang Melati Desa post hari ni, klik sini >> "TAK BESAR KEPALA"

Sebelum tu, moh le tengok produksi terbaru Melati Desa ...thanks Mel...hehe korang tengoklah sendiri...sentimental dalam lawak si Mel ni...tapi teman suka mug tu...tiap-tiap Hari Guru mesti dapat banyak mug punya..hehe....




                                                       *********************

Now pasal artikel tu...Okay so I'm biased bab Zizan Razak ni tapi isi kandungannya memang boleh jadi pedoman untuk kita...Kenapa ye kita tumpang sedih bila artis atau selebriti kesayangan kita ditimpa kesusahan? Sebabnya, selain dari kita tak suka tengok orang tersayang dijentik, perkara-perkara tu pun pernah terjadi pada kita...

"Makin tinggi dia berdiri, makin banyak kritikan dan cemuhan diterima. Ada ketika hati terluka namun demi sebuah impian dia cuba bertahan. Mana mungkin dia berundur walhal kerjayanya kini berada di fasa selesa."

~Sapa yang pernah naik pangkat? Kat sini ada yang masih belajar juga kan? Tak kisah lah, tapi takkan korang tak pernah rasa kena tikam dari belakang bila korang berjaya? Biasalah...orang tak suka tengok kita lebih kan..


"Dalam pertemuan baru-baru ini, Zizan Razak atau nama sebenarnya, Mohd Razizan Abdul Razak memohon pengertian agar diberikan ruang untuk bernafas. Jangan terlalu ghairah mencari kesilapan dan kekurangannya kerana dia cuma insan biasa yang tak lepas daripada melakukan khilaf."


~Biasalah buat salah sikit kena serang...tak kira dengan bos ke cikgu ke mertua ke (teman tak tahulah bab tu...masih single ok...hehe). Macam lah salah kita tu besor sangat! 


 “Mungkin orang cakap saya besar kepala bila saya tak penuhi apa yang mereka minta. Dari dulu lagi, saya hanya buat kerja yang saya mampu laksanakan. Berilah projek besar mana sekalipun kalau saya rasa tak boleh buat dengan baik, saya tidak akan teragak-agak tarik diri."


~Semua orang hendakkan sesuatu dari kita. Bos ke, cikgu ke...Bila kita tak dapat penuhi kehendak orang...siaplah...Korang pernah baca buku ni tak? >>http://kalamcyber.blogspot.com/2010/06/la-tahzan-jangan-bersedih-hidup-ini.html Iqra'...bacalah..


 “Hairan sungguh, meskipun saya berhati-hati masih ada lagi yang nak mengata. Tak mengapalah, saya mohon maaf andai tersalah gurau hingga ada yang tersinggung selama ini,” katanya.


~Itu pun biasa.Cuma bila kena kat kita taklah masuk paper..hehe...mulut orang tak mungkin ditutup...termasuklah teman ni pun kadang-kadang terkata orang juga...ish ish ish...Ingatan pada diri sendiri, kalau nak mengata orang tu, ingatlah peritnya kalau kita sendiri yang jadi bahan..


 “Jangankan segulung ijazah, sijil diploma pun saya tak ada. Tanpa kelulusan tinggi, saya diberikan rezeki yang baik jadi kenapa pula saya nak besar kepala? Sikap itu hanya akan jejaskan rezeki dan peluang saya. "


~Dik, you have nothing to apologize for. Teman dah jumpa ramai orang yang berpelajaran tinggi. Tapi hidupnya tunggang-langgang dan tidak berjasa kepada sesiapa pun. Ijazah boleh diusahakan...tapi bakat tu Allah yang bagi. Kenapa Allah bagi pada awak dan tidak orang lain? Hargai kurniaanNya tu sebaik mungkin...cewahhh...bukan poyo tapi ikhlas... ;) 


PS: Jangan lupa vote adik teman for Shout Awards okay. Kalau malas cari, semua link ada sini >> http://nidahani.blogspot.com/2012/10/zizan-razak-for-shout-awards.html Til next time...





11 comments:

  1. hehehe cool ;) i wanna go home...five months seems like 5 years...boohoo

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
  2. "Bersyukurlah jika kita menjadi hamba yg diuji, kerana hanya mereka yg disayangi, didtgkan ujian olehNya."
    Tak tahu nak cakap apa dah pd Kak Needa n Melati Desa ni...boleh tolong x?? Tolong jgn buat saya menangis lagi...xpernah rasa syg kat sahabat mcm mana sygkan korg semua #ZizansTwitterFamily...x pernah jumpa lg ni!! SubhanaAllah!..Smoga Allah kekalkan persahabatan kita semua sehingga ke Jannah, amin!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alaaa jgn la nangis...hehe...Alhamdulillah sbb Allah temukan kita :)nnt kita semua jumpa tau..i will arrange it..

      Delete
    2. klu nangis gembira takpe kot...heee~

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
  3. Andai ku punya sayap, ku terbang terus mendekatmu, memujukmu agar tetap kuat menghadapi dugaan dunia. aisehmen~ bhahaha :D :D :D I cudnt agree more with you Kak Needa :) Betul rasa mcm nak pujuk dia pulak...takut nanti kalau dia terus merajuk, susah tu~

    :) :) bila hati ikhlas, semuanya akan dipermudahkan kan Kak Far? :) :) hehe~ no worries, let's all always pray for our beloved brother and our friendship :) :) :) Love you all~very much~

    Mel, that song is stuck in my head now. :D one of my favs too~ehehe~saya terbayang2 Nemo pulak waktu tgk that vid!hehe~tak taulah kenapa Nemo pulak.haaha ^_^ Agak2nya angin OZ tu sampai ke sini jugak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha ni dia pujangga kita sudah muncul...lagu apa yg stuck in your head tu? i was playg dis vid in skul. my fren heard 'wonderful world' n said i was old skul hahaha

      Delete
    2. bhahahaha~*waving my quill~~tu Kak..lagu wonderful world~i love that song~pengakuan berani mati: I love oldies. bhahahaha~ :D :D

      Delete
  4. dh tgk dh video kt atas tuh hehe mmg sejarah tuh hehehe n dh kongsi video tuh kt my page kt fb =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe suka mel buat...Banu mmg legend..dlm video pun promo blog tu..hehe

      Delete